tisdag 20 november 2007

Skrapa skrapa skrapa & lite nya prylar...

Skrapningen av däck och överbyggnad går frammåt, har nu bara babordsidan av akterruffen och akterdäcket kvar så jag börjar se ett slut på denna trevliga syssla. Har tyvärr glömt kameran hemma varje gång så jag har inga bilder på det men det kommer så småningom.

Däremot har jag bilder på mitt senaste fynd..
Jag har stört mig på Agnes halkipar i två somrar nu, eller rättare sagt styrbord för halkip.
Den är extremt mycket mindre och har en helt annan form än de övriga. Därför blev jag mycket intresserad när jag hittade några bättre begagnade och med rätt storlek och form på Tradera.

De gamla:

Efter en hård budgivning i sista sekund blev jag ägare till dessa som kommer att få pryda Agnes fördäck i fortsättningen (de är blankare i verkligheten än på bilderna).

De nya:

Har även fler nya prylar men vi spar det tills jag fotat lite mer... Spännande va!??

Inga kommentarer: