söndag 5 april 2009

Slip och bets i garaget!

Nu har jag äntligen fått tummen ur ..... och börjat fixa med delarna jag har i garaget.
Grabbräcken, rutramar, gösstake plus lite andra smådelar som går att ta hem.

Jag har slipat som en galning nästan alla kvällar den här veckan. Först med maskin och sedan handslip i fiberriktningen med 80-120-180-240 papper. Bara handslipningen av de främre grabbräckena tog 4,5 timme :-p

För att kunna betsa, olja och lacka alla sidor på en gång har jag gjort en del specialarrangemang, rutramarna hänger i taket med ståltråd och häfter (på sidor som inte kommer att synas).


Grabbräckena har fått "fötter" av masonitremsor, skruvade från undersidan med lite för långa skruvar (för att få upp räckena från arbetsbänken).

Gösstaken sitter i sin hållare som är skruvad i arbetsbänken och maskerad med tape.

Sedan betsas allt med Internatonal Mahognybets.
Jag älskar färgen!

Inga kommentarer: