lördag 18 september 2010

Projekt för vintern 2010/2011

Nu är höstens projekt påbörjade.
Det jag har tänkt hinna denna vintersäsong är att bygga om köket, renskrapa inredningen i sittbrunnen, bygga en ny motorhuv och installera en färskvattentank. Det gäller att sikta högt så kanske det blir lite gjort i alla fall :-).

Agnes nuvarande kök är inte original och enligt mig inte heller så snyggt gjort. Vi tycker att köket tar för stor plats och skulle hellre ha en extra sittplats. Dessutom håller brännarna på gasolspisen på att brinna upp eller förtäras på något konstigt sätt.

Gamla köket

Jag hade tänkt riva köket idag men framme i båthuset upptäckte jag att jag glömt vissa verktyg hemma. Så det blev att påbörja renskrapningen av sittbrunnen istället. Egentligen tycker jag att man ska undvika renskrapning i onödan men dessa ytor är utom all räddning...

Slitet!

Skrapning påbörjad!

Inga kommentarer: