tisdag 26 april 2011

Lite av varje...

Har inte hunnit blogga på ett tag men i båthuset har det ändå gått framåt. Köket är oljat och lackat två varv, har inga bilder på det men det ser ut som tidigare fast lite blankare :-p. Skrovet är mattslipat och betsat.


Över helgen åkte vi och hälsade på mina föräldrar uppe i Norrbotten. Då jag inte tyckte att jag hade tid att vara helt ledig från båtfix under en hel helg monterade jag lös Agnes roder och tog med mig det. Rodret var rostigt och hemskt så jag tänkte slipa och måla det.


När jag hade slipat en stund kom pappa och tittade och sa "hade det inte varit bättre om det där var i rostfritt? Jag har en rostfri plåt som borde funka. Om du kapar till det så kan jag hjälpa dig att svetsa fast tappen..."
Det blev ett nytt roder... Tack pappa!

Bilder på det färdiga rodret kommer senare.

Inga kommentarer: