onsdag 6 juni 2012

Solskydd

All utvändig Mahogny på Agnes får varje år ett nytt lager bets och ett lager lack. Inredningen däremot ska klara sig länge. Förra våren renskrapade, betsade och lackade jag inredningen i sittbrunnen och jag gissar att det var första gången sedan 1972 då hon byggdes. För att den nyrenoverade inredningen inte ska blekas av solen har jag nu tillverkat solskydd av kapellväv till rutorna. Ett annat användningsområde är insynsskydd om man ligger i gästhamn.


Solskydden fästs med tryckknappar.


Tycker det blev helt ok från utsidan också! (Naturligtvis glömde jag den mittersta hemma)


2 kommentarer:

Buster sa...

Stiligt som vanligt, något liknande ska jag också fixa till när jag kommer mig för att renskrapa inredningen. Det börjar bli dags på Buster också, det är nog aldrig gjort.. Nå, jag ska renskrapa skrovet först. Gissar att det är jobb så det räcker i vinter ;-)

En undran bara... Har du något bra tips på hur man renskrapar och framför allt slipar på enklast/bästa sätt längst ner på vindruteramarna. Det är trångt ner mot däcket...

Agnes sa...

Hej och tack!

Hmm! alltid svårt att skrapa och slipa sådana områden. Jag vet inte om jag har några vidare tips, har ibland satt några lager maskeringstape på ytan som inte ska slipas men det har väl funkat sådär...
Det är nog tyvärr bara att vara försiktig som gäller..
/M