fredag 31 oktober 2008

Rutborttagning

Nu har jag nästan plockat ur alla rutor, men statistiken på de jag klarat hela är inte bra... :-p
Jag kommer att byta alla rutor till nya då det verkar ganska billigt. Pratade med en glasmästare igår och fick ett ungefärligt pris på rutorna, ca 50 kr för de små och 150 kr för de större.

När rutorna sedan är borta är det skrapning och slipning av "falsen" som står på tur.
Den metod jag tycker fungerar bäst för att få bort allt gammalt kitt och sikaflex är att först ta det värsta med varmluftspistol och skrapa, sedan fortsätter jag med ett stämjärn som jag använder som "sickel" för att sedan avsluta med slippapper.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Haru nån hotairrevolver? Annars kan du få låna min! Hälsn Bryggbyggarn.!

Agnes sa...

Haha!
Det tog en stund innan poletten trillade ner.
Jag har en egen men tack för erbjudandet.
/M