lördag 21 februari 2009

Kapellsömnad del 6

Dragkedjor!
För att sy dragkedjorna i kapellet följer jag beskrivningen på Frewi´s hemsida.
Börjar med att skära upp ett spår där dragkedjan ska vara.

Därefter fäster jag dragkedjan med dubbelhäftande tape istället för nålar.

Jag monterar "stoppar" runt dragkedjan längst ner och på insidan högst upp. Sedan är det bara att sy med dubbla sömmar. När man ska sy genom den dubbelhäftande tapen underlättar det enormt om man sprayar tyget med siliconspray. Jag torkade även nålen med siliconspray på en topz med jämna mellanrum.


För att skydda dragkedjan mot slitage och solen avslutar jag med att sy fast en skyddsflik av dubbelvikt kapellväv över dragkedjan.

Sådär! bara 3 dragkedjor kvar :-p

1 kommentar:

Anonym sa...

....ja,vad ska man säga ;)....jag är djupt imponerad! /svärmor