onsdag 25 februari 2009

Kapellsömnad del 7

Takdelen.
Agnes kapell består av 2 delar, den bakre stora delen (som de 6 första kapellsömnadsinläggen handlat om) samt en separat takdel över den främre delen av sittbrunnen. Denna del är ju nästan platt och har inga större konstigheter så jag använder det gamla som mall för det nya.

Det gamla kapellet, mögligt och fint :-p (de mörka fälten ska ha samma färg som kanterna).
De ljusa strecken tvärs över är fickor där träribbor är instuckna för att hålla upp kapellet.


Klipper ut och viker in kanterna som förstärkning på det nya kapellet.

På det gamla kapellet var fickorna för träribborna helt igensydda men jag tänkte att de kan vara bra att kunna ta ut ribborna om man till exempel ska tvätta kapellet, så jag gör lock med kardborreband.

Öppet!


Och stängd..


Om vädret mot all förmodan inte skulle vara på topp när man är ute och åker är det bra att kunna ha öppet bara över styrplatsen. Det gamla kapellet hade nylonband med tryckknappar för att kunna fästa kapellet i det läget. Jag gjorde lika på det nya.


Sådär! Nästan klart, nu saknas bara kantband och öljetter. Lite fräschare än det gamla om jag får säga det själv..

Inga kommentarer: