onsdag 17 juni 2009

Mera rutor!

Sådär! Nu är alla sidofönster monterade och några hundra spikar inslagna...
En ruta har spruckit, inte för att jag slagit sönder den utan efter 2 dagar på grund av spänningar då ruffsidan är lite svängd. Jag funderar på att köpa en ny i lexan.

Förutom att spika rutlist har vi också fernissat varv nr 6 på däck och överbyggnad. Vi använde skumgummiroller och efterströk med pensel även här, något som jag verkligen kan rekommendera, det funkar grymt bra, jag är nästan lyrisk :-)

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så läcker!

Jag har en tävling tom idag - hoppas du hinner vara med.

Glad midsommar!

// Maud

Benjamin C Johansson sa...

Finns makrolon också.
Det är ännu mer flexibelt än lexan.


Brukar man använda som sidorutor i racerbilar.

// Benji

Agnes sa...

Hej Benjamin!
Jag har hört att lexan och makrolon är olika handelsnamn för samma material.. Men det kanske är galet?!

/M

Benjamin C Johansson sa...

Säger du det?

Kan vara jag som bara fått för mig det efter för mycket forumläsande...höhö.