fredag 22 maj 2009

Lister till rufftak, del 2

Ikväll har jag fortsatt med listerna. Hyvlade några fler vinklar med putshyveln så att kanterna blev mindre och fortsatte sedan med slippapper.

Färdiga lister!

Listerna i framkant på förruffen och listen i bakkant på akterruffen som är lite bredare och har betydligt mer böj sågas till rätt form med sticksåg ur en bredare bräda.
Sedan fräser jag rundningen i nedre kanten och hyvlar till den övre på samma sätt som sidolisterna.

Imorgon ska jag låna en gersåg och börja passa in listerna på plats.

3 kommentarer:

Elize sa...

Looking good! :)

har varit där nere och tom dieseltanken och mattat ner skrovet på ena sidan!
Det kanske blir sjäsätning trots allt!

Elize sa...

....och stavar som en kratta....sorry!

Agnes sa...

Hej Janne!
Har inte hänt mycket i veckan, åkte på feber och förkylning så jag har legat nerbäddad ett par dagar nu...
Jag blir så less, har inte tid med sån skit :-(

Elize kanske får bada före Agnes!?

/M